Indret dit hjem med farver

Bygges på eget værksted

Unikke produkter

Miljøvenlige materialer

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Quirky Moose ApS
Vasbygade 10A, 2450 København SV
CVR-nr. 39080362, Telefon: 3131 3297, Mail: hej@quirkymoose.dk

Betaling

Vi modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Alle beløb er i Danske kroner inklusive moms.  


Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
  2. Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Udløbsperioder for reservation af beløb:

  • Mastercard 30 dage
  • Visa 30 dage

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 


Vi tager ikke kortgebyrer.
 

Fragt

Vi leverer i hele Danmark.

Ved mindre produkter der kan sendes som pakkepost anvender vi GLS. Prisen angives ved checkout.


Til GLS Pakkeshop

Pakkeshop er en fleksibel leveringsform til private modtagere. Vælg selv i hvilken Pakkeshop, du vil hente din pakke.

Når du indtaster din mailadresse og dit mobilnummer sender GLS automatisk en mail/sms til dig, når din pakke er klar til afhentning.

Husk at medbringe pakkenummer og gyldigt ID, når du henter pakken.


Til din privatadresse

Når du bestiller med levering til din privatadresse, har du mulighed for at ændre din levering.

Når pakken er sendt, sender GLS en mail til dig. I denne mail kan du ændre din levering til f.eks. en PakkeShop, en anden adresse, levering en anden dag eller du kan lave en fuldmagt, så GLS må levere din pakke uden kvittering.

Hvis du ikke reagerer på mailen, forsøger GLS at levere pakken på din adresse. Er du ikke hjemme bliver pakken leveret i en GLS PakkeShop nær dig, og du får information om dette.


Til en erhvervsadresse

Husk at afstemme med din arbejdsplads, om det er i orden med levering af dine privatpakker.

GLS leverer pakken sammen med andre pakker til varemodtagelsen eller der hvor GLS normalt leverer pakker.


Med fragtmand

Ved produkter der ikke kan sendes som pakkepost, f.eks. større møbler, anvender vi fragtmand. Ved levering til ikke brofaste øer vil der forekomme tillæg. Levering sker til kantstenen, medmindre andet er aftalt. Vi leverer ikke til udlandet (herunder Grønland og Færøerne).

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  


Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.


Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til hej@quirkymoose.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.


Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Reoler, borde, køkkenfronter, borde, skuffer, skabe, skabskabinetter og lignende store produkter.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1.100 kr.


Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer beløbet, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.


Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.   


Varen sendes til:
Quirky Moose ApS
Vasbygade 10A
2450 København SV


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

  • Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.


Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  


Personoplysningerne registreres hos Quirky Moose ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  


Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.


Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  


Den dataansvarlige på www.quirkymoose.dk er Quirky Moose ApS.  


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.


Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: hej@quirkymoose.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Quirky Moose ApS, via e-mail hej@quirkymoose.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus,
Toldboden 2,
8800 Viborg via 

Klageportalen for Nævnenes Hus


For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 9.11.2023

 

 

Fortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular

 

Nu kan du handle rente- og gebyrfrit med Anyday